Lesrooster

Gladiator Workout

  • dinsdag
  • 09:00 - 09:45
  • Zaal 1
  • Instructeur: Wendy van Zanten

De 'Gladiator workout' is feitelijk een combinatie van drie verschillende workouts. De 'Spartacus workout', de 'Maximus workout' en de 'Titus workout'. Elke training komt een van deze, elk een half uur durende workout, aan bod.

De Spartacus workout is een circuittraining waarbij je elke oefening in 1 zogenaamd 'station' plaatst dat 60 seconden duurt. In die 60 seconden moeten de deelnemers zoveel mogelijk herhalingen maken met de perfecte uitvoering en techniek. Na elk station is er 15 seconden rust en ga je verder met de volgende. Na de 10 stations heb je 2 minuten rust en wordt het gehele circuit 1 of 2 keer herhaald.

De Maximus workout is een interval training met 1 of 2 rondes van 5 supersets bestaande uit 1 beenoefening, 1 bovenlichaamoefening, 1 core-oefening en 1 cardiotraining.

En in de Titus workout ligt het accent meer op samengestelde bewegingen. Hierin maak je gebruik van snelheid, coördinatie, krachtoefeningen en behendigheid. In deze workout werkt men ook samen in duo’s. Zo is er een oefening waarbij iemand ‘squat’ met een ander op de rug